söndag 15 mars 2009

Helgen i Tre-sjö

I fredags åkte jag och Staffan till mina föräldrar i Tre-sjö. Vi kom dit vid 18 tiden så då fick middag, skaldjurspaj. Sen slappade vi bara framför tv:n.
I lördags så jobbade mamma till kl 14.30 så jag och pappa tittade på skidor på tv:n, damernas tre-mil och herrarna fem-mil. Sen på eftermiddagen kom mormor, min moster Marlen och min kusin Therese och hälsade på. Det va trevligt, det var så länge sen jag träffade dom. Dom åkte hem vid sju tiden. Sen blev det att zappa mellan melodifestivalen och staffetten i skidskytte.
Idag på förmiddagen tog jag och mamma en promenad, så pappa fick vara hundvakt. Staffan har varit lite rädd för pappa tidigare men i helgen har det gått hur bra som helst. Sen kom brorsan och hans tjej, Linda och hälsade på. Jag har även tvättat bilen idag, man får passa på när man är där och kan använda högtryckstvätten. Det blev ingen skoteråkning för det har töat så mycket att det är mycket vatten på sjön.
Staffan har varit så himla lugn i helgen annars kan han ha lite svårt att koppla av i nya miljöer, men han har varit som en dröm. Han har legat och sovit trots att det har varit mycke folk i rörelse, han är så duktig mitt lilla hjärta.
När jag kom hem i eftermiddag så hade Jhonny städat huset och satt upp sänggaveln, som vi inte satt upp sedan vi flyttade. Det är så roligt att komma hem när det är rent och fint, pedant som jag är. Nu kväll har jag tagit en promenad runt höglandssjön, känns som jag inte har gjort annat än ätit i helgen. Det är skärpning nu om jag inte vill se ut som en tjock padda.
Imorgon ska Staffan till sin dagmatte, det blir roligt för han. Jag tror att Bambi är där till veckan också. Sen imorgonkväll så har vi valpkurs. Nu ska i mysa i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar