lördag 20 mars 2010

Känns så rätt...

... att bo här på Hallbacken. Jag tror att vi kommer att trivas här lång tid framöver. Vi har ju som sagt flyttat runt lite :). Kasa var för långt från stan, huset i svartby var för stort och nära vägen, men det här känns jätte bra. Det är ganska tätbebyggt men att ha skogen så nära är jätte mycket värt för mig, jag är ju en liten skogsmänniska. Längtar tills vi kan gå i skogen i sommar.
Längtar tills snön är bort så jag kan börja fixa i trädgården. Har ju ett litet trädgårdsland som jag tänkte sätta lite morötter, ärter och potatis i, blir spännande och se om jag lyckas. Sen är det lite annat pyssel: Krattas, ta bort buskar, fixa stuprännorna m.m.

I morse blev det en lång skogspromenad och Staffan fick spring lite lös och han har blivit jätte bra på inkallning, så vi tränar på.
Jag har jätte mycke energi i dag känns det som, fick ett ryck och satt om alla blommor nu på förmiddagen. Det behövdes, var nog ett tag sen sist. Undrar vad vi ska hitta på nu...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar