måndag 10 maj 2010

Nu har det hänt grejor...

... i trädgården. Nu har vi tagit bort buskar, kapat ner träd, rensat i landet och krattat gräsmattan. Det blev riktigt bra, tycker jag. Nu ska vi bara så lite gräs där vi har tagit bort buskar.
I helgen gick jag till handelsträdgården och köpte lite blommor, som tål lite kyla, får fylla på lite sen med mer blommor. Jag tycker att det är så roligt att pyssla på ute.
Idag när jag gick igenom stan på vägen hem från jobbet så såg jag en "stengubbe" i en affär, som jag var tvungen att köpa. Så nu sitter han på bron och vaktar huset.



Jag såg att Staffan haltade lite i helgen, då såg jag att han hade en spricka i trampdynan i ena framtassen. Inte så konstigt att han hade ont. Så jag har tvättat och smörjt mycket och det har bara blivit korta promenader på mjukt underlag. Och idag haltar han nästan inte alls, så det börjar nog läka ihop.
Annars så var jag och Staffan till Tre-sjö i lördags och hälsade på mor och far, vi grillade och hade mysigt. Pappa han packade inför Afrika-resan, han och hans bror åkte till Skåne tidigt i söndags för att möta upp ressällskapet, sen vidare till Afrika för att jaga. Hoppas dom får en trevlig resa.

Staffan sitter så fin på bron hos mamma och pappa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar