lördag 28 februari 2009

Val av hund



Idag är det tre månader sen vi hämtade Staffan. Han var då 11 veckor gammal.
Varför en staff? Jag och Jhonny hade lite svårt att komma överens om vilken hund vi skulle ha. Jag ville helst köpa en kungspudel, jag tycker dom är jätte fina. Jhonny däremot ville ha en mindre hund men han gick med på att åka till en kennel som hade kungspudlar, men han ville absolut inte ha en sån. Vi titta runt lite på nätet på olika raser och hittade amstaffen och staffen. Så vi åkte till umeå och hälsade på en kennel med amstaffar och en kennel med staffar, Jhonny föll direkt för staffen och jag gillade båda två. Men vi bestämmde oss för att det skulle bli en staff, en stor hund i liten förpackning. Jag hitta kennel breakeout´s på nätet och det visade sig att dom väntade valpar. Vi åkte dit och hälsade på, det va helt underbara människor som hade kenneln och dom lovade oss en valp från kommande kull. Och den 10 september -08 så föddes 6 st valpar, två tikar och fyra hanar. Sen blev det en lång väntan innan vi kunde hämta hem vårat lilla charmtroll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar